Communicatie rond voetgangerszone kost stad Brussel 100.000 euro
Dinsdag 05 Mei 2015
De stad Brussel spendeert in totaal 102.582 euro aan communicatie om de verkeerswijzigingen die eind juni in werking treden te begeleiden. Dat antwoordde schepen van Mobiliteit Els Ampe (Open Vld) op een vraag van gemeenteraadslid Johan Van den Driessche (N-VA).
Op maandag 29 juni wordt de voetgangerszone in de hoofdstad uitgebreid van 35 naar 50 hectare. In verschillende omliggende straten veranderen de rijrichtingen en ook de MIVB brengt ingrijpende wijzigingen aan in het busaanbod voor de vijfhoek. Hoewel de stad al een vijftigtal infovergaderingen heeft gehouden voor bewoners, handelaars en bedrijven, zijn er nog een heel aantal mensen niet op de hoogte van de veranderingen.
Daarom investeert Brussel meer dan 100.000 euro in een website, callcenter met 0800-nummer, flyeracties en een brievenbussenronde. Al meer dan 3.000 mensen zijn ingeschreven op een elektronische nieuwsbrief die hen op de hoogte houdt van de wijzigingen. De stad stuurde ook e-mails naar administraties en grote bedrijven in het centrum om hun personeel in te lichten. Navigatiesystemen Google, Apple en Tomtom zullen op voorhand hun software aanpassen, en aan de ingangen van de vijfhoek komen karren met grote infoschermen.
De Brusselse vervoersmaatschappij MIVB neemt de communicatie over het gewijzigde vervoersaanbod voor zijn rekening.
BRUSSEL 04/05 (BELGA)
Bereken je boete
Actueel
Donderdag 14 Maart 2024
Trajectcontroles in België: een overzichtHet aantal trajectcontroles is, voornamelijk in Vlaanderen, sinds de introductie in 2012 fors toegenomen. In dit artikel bekijken we de werking van de trajectcontroles van dichterbij en gaan we na wat hun impact op het rijgedrag en de algemene verkeersveiligheid is.
Lees meerDinsdag 20 Februari 2024
Het gebruik van lachgas in het verkeer: De moeilijkheid van het bewijsHet recht toegankelijk maken, is ook in alle openheid en transparantie communiceren over maatschappelijke trends die we vanuit onze expertise als advocatenkantoor opmerken. Daarom geven we in dit artikel een korte toelichting over het gebruik van lachgas in het verkeer. We illustreren via een eigen dossier de bredere maatschappelijke lijnen en de bijhorende complexiteit.
Lees meerIn België worden verkeersovertredingen ingedeeld in vier graden gebaseerd op de ernst van de overtreding. Hoe hoger de graad, hoe zwaarder de overtreding beboet wordt. Vierdegraadsovertredingen worden beschouwd als de ernstigste overtredingen, gevolgd door de derde-, tweede- en uiteindelijk eerstegraadsovertredingen. In dit artikel bespreken we enkele voorbeelden per categorie en welke straffen daarbij horen.
Lees meer